![Loading Events](https://www.algarvevents.pt/wp-content/plugins/the-events-calendar/src/resources/images/tribe-loading.gif)
- This event has passed.
Teia D’Ideias: Gastronomia, Identidade E Promoção Do Território | Web of Ideas: Gastronomy, Identity and Promotion of the Territory
12 December 2024
![](https://www.algarvevents.pt/wp-content/uploads/2024/12/e81ba74d-32f9-40c6-9cdd-b73e7d4eec5d-wZ9iu1.tmp_.jpg)
— Para uma descrição em Português, veja abaixo —
As part of the official Programme for the Celebrations of the City of Portimão Day, the Teia D’Impulsos Association is promoting a Teia D’Ideias on 12 December at 6:30 pm, at Casa Manuel Teixeira Gomes, under the theme “Gastronomy, Identity and Promotion of the Territory”
This Teia D’Ideias will begin with the presentation of prizes to the establishments that stood out in the 100 Years 100 Flavours event, a ceremony presided over by Álvaro Bila, Mayor of Portimão, followed by a debate moderated by Pedro Moreira, Director of the Portimão Hotel School, and with moderators André Gomes (President of the Algarve Tourism Region), Sara Silva (President of the Algarve Wine Commission), Artur Gregório (coordinator of the REVITALGARVE, RNAES and Prato Certo PNAES-Algarve projects) and Nuno Martins (owner and Chef at the NUMA restaurant).
With the countless questions that arise regarding territories and their identity and that of their people, gastronomy increasingly plays a central role, catalyzing locals and attracting foreigners to increasingly in-depth, participatory and interactive experiences.
The 2024 Tourism Awards, promoted by Expresso and BPI, in partnership with Turismo de Portugal, are a clear example of the demand that is being promoted in all areas of tourism and gastronomy is at the center of almost all the finalist projects in the 5 distinguished categories.
A Teia D’Impulsos through the 100 Anos project 100 Flavors and now this Teia D’Ideias, aims to establish itself as a unifying element and promoter of dialogue, partnerships and sustainable development, namely in the pillar of Algarve gastronomy, the importance it assumes in the region’s identity and in the differentiation it assumes as an element promoting the territory.
Teia D’Ideia operates under the debate model with a moderator, in which speakers present and debate their perspectives on the importance of Gastronomy in the identity and promotion of the Algarve, with the final part reserved for questions posed by the audience.
The aim is for the debate to generate ideas and guidelines to enhance Gastronomy as an element of identity and promotion of the region, more specifically the Algarve.
The debate will be broadcast live on social media and will be available on the Teia D’Impulsos YouTube channel.
Teia D’Ideias: Gastronomia, Identidade E Promoção Do Território
Integrado no Programa oficial das Comemorações do Dia da Cidade de Portimão, a Associação Teia D’Impulsos promove no dia 12 de dezembro pelas 18:30, na Casa Manuel Teixeira Gomes um Teia D’Ideias sob o tema “Gastronomia, Identidade e Promoção do Território”
Este Teia D’Ideias terá início com a entrega dos prémios aos estabelecimentos que se destacaram no evento 100 Anos 100 Sabores, cerimónia presidida pelo Álvaro Bila, presidente da Câmara Municipal de Portimão passando-se de seguida ao debate com a moderação de Pedro Moreira, diretor da Escola de Hotelaria de Portimão, e com os moderadores André Gomes (presidente da Região de Turismo do Algarve), Sara Silva (presidente da Comissão Vitivinícola do Algarve), Artur Gregório (coordenador dos projetos REVITALGARVE, o RNAES e o Prato Certo PNAES-Algarve) e, Nuno Martins (dono e Chef no restaurante NUMA).
Com as inúmeras questões que se colocam aos territórios e à sua identidade e das suas gentes, a gastronomia assume cada vez mais um papel central catalisando locais e atraindo estrangeiros para experiências cada vez mais profundas, participativas e interativas.
Os prémios do Turismo 2024, promovidos pelo Expresso e pelo BPI, com a parceria do Turismo de Portugal, são o claro exemplo da exigência que está a ser promovida em todas as áreas do turismo e a gastronomia está no centro de quase todos os projetos finalistas nas 5 categorias distinguidas.
A Teia D’Impulsos através do projeto 100 Anos 100 Sabores e agora deste Teia D’Ideias, quer assumir-se como um elemento aglutinador e promotor de diálogo, parcerias e desenvolvimento sustentável, nomeadamente no pilar da gastronomia do Algarve, da importância que a mesma assume na identidade da região e na diferenciação que assume enquanto elemento promotor do território.
O Teia D’Ideia funciona sob o modelo de debate com um moderador, em que os oradores expõem e debatem as suas perspectivas sobre a importância da Gastronomia na identidade e na promoção do Algarve, estando a parte final reservada a questões colocadas pela plateia.
Pretende-se que do debate surjam ideias e orientações para potencializar a Gastronomia como um elemento de identidade e promoção do território, mais especificamente do Algarve.
O debate será transmitido em direto pelas redes sociais e passará a estar disponível no canal de Youtube da Teia D’Impulsos.